TUTORIAL TIPS LIRIK LAGU
ღ | ATYN PHOTOLOVER | ღ: KISAH SERAM #3

KISAH SERAM #3

Assalamualaikum w.b.t and Hello!

Wah, terima kasih sebab sudi membaca Kisah Seram saya. Ni dah masuk yang ke3. Nak baca yang ke2 dan pertama, click SINI dan SINI. Selamat membaca! ^.^

Kisah kali ni nak cerita masa saya dah besar pulak. Eh besar sangat ke? Haha besar lah jugak. Umur 13tahun. Haa besar kan? Besar kan? Hee. Tapi kali ni dah tak seram sangat macam yang sebelum ni. Kenapa? Macam saya cakap lah, dah besar ni kurang sikit. Tapi kan, kurang-kurang pun agak sakit ahh bila kena tu. Nak tau apa jadi kat saya masa form 1? Teruskan membaca.....

Kali ni dah tak berlaku waktu malam. Berlaku waktu petang. Petang tau uolls, jangan sangka 'benda' tu kacau kita malam je. Ye lah, syaitan kan akan selalu ganggu kita. So anytime lah dia akan ganggu. Saat kita lalai, kita lemah. Nahhhh, peluang untuk dia 'mengorat' kita. Mengorat pun boleh. Haha. Cerita kali ni tak seram mana. Tapi agak nak gugur jantung, hati, hempedu, usus. Eh? Melebih pulak :D

Pada petang tu, saya tengah syok tengok cerita. Waktu tu cerita kartun apa entah. Almaklumlah form 1 kan otak kebudak-budakan lagi. So, hadap TV and tengok cerita kartun lah, mana heran UPSR ni. Haaa, nampak tak nakalnya saya masa kecil dulu? Okay, tengah syok tengok TV ada orang datang duduk dekat sebelah Fatin. Masa tu tinggal saya dan budak jagaan 2orang kat ruang tamu. Adik kat dalam bilik. Mak kat dapur masa tu. Nak tau siapa yang datang duduk sebelah saya? Kawan saya. Saya pun pandang sekilas je lah, TV lagi penting masa tu. Bila kawan datang rumah, borak lah dengan dia, biasalah orang peramah memang macam ni. Oppppssss, perasan. Tanya lah dia, kenapa datang? Gangsternya ceq masa tu. Dia habaq nak mengaji. Eh jap jap and jap. Kalau nak mengaji bukan ke lepas maghrib? Ish, tak pe lah, nak mengaji awal lah tu kot. Kata hati masa tu. Lepas tu bila kalih lagi tengok dah tak ada. Hamboi, baru tanya satu soalan dah balik? Lahaiiii minah ni. Merajuk ke apa. Dan tibalah Azan Maghrib, okay tutup TV and solat. Budak mengaji pun mula datang. And korang tau saya nampak siapa? Jeng jeng jeng...............




















Saya nampak kawan saya yang datang petang tadi. Ya Allah, masa tu tak fikir apa lagi. Then tanya lahh dia. Bukan Tehah dah datang ke petang tadi mengaji? Korangi mesti dah boleh agak kan apa jawapan dia? Yes! Exactly! Dia memang tak datang petang tadi. Uollssssss, saya cakap dengan dia bertentangan mata kot. Agak lah, takkan mimpi. Masa tu baru terfikir macam-macam. Dengan siapa aku cakap tadi. Siapa yang datang tadi. Okay, nak kepastian lagi tanya mak. Mak cakap memang Tehah tak datang pun petang tadi. Yang lagi menyirap darah, bila teringat yang saya jumpa 'Tehah' petang tu dia pakai baju putih. Haaaa, malam tu dia pakai baju hijau tak silap. Jauh beza tu kot. Masa tu rasa macam nak gugur segala organ dalam badan. Macam tak percaya saya cakap dengan 'Tehah' you know what I mean kan? Haha sangat lawak, tapi seram pun ada. Fuhhhh, nasib badan lah. Menggigil masa teringat tu. Lepas peristiwa tu, bila tinggal sorang-sorang dalam rumah saya mesti terfikir "Entah2 yang balik nanti bukan mak and adik yang sebenar" Haha pemikiran budak betul! Memang masa mak balik tu, dah takut dah takut tiba-tiba tengah cakap-cakap dengan 'mak', mak baru masuk. Then kalih dekat 'mak' jadi benda lain pulak. Fuhhhh, naya kot kalau macam tu. Pengsan habis!

Tapi sekarang dah matang, dah boleh fikir. Yang Allah tu sentiasa ada dengan kita. So takut tu dah tak ada sangat. Alhamdulillah :)

"Buat apa kita nak takut dengan makhluk ciptaan Allah juga, sedangkan kita pun ciptaan Allah. Takutlah pada Allah"


THANKS SUDI MEMBACA ^.^

0 00 orang nak cakap:

This blog since September 2011. ©Copyrighted by Atyn Photolover. Please do not copycate this oke !