TUTORIAL TIPS LIRIK LAGU
ღ | ATYN PHOTOLOVER | ღ: Tips : first time berblog

Tips : first time berblog

 
 

hye pembaca blog Atyn ..o^____^o..
post hari neyh saya nak bagi tips or cadangan lah dekat you all yang baru nak buat blog ..

orang 1st time buat blog mesti akan cari "blogger template" dekat google kan ? then korang upload lah dekat blog and use it kan ? for me , kalau korang guna full template / blogger template , its too complicated kalau nak edit .. ada sesetengah template tuh memang complicated gila code dia sampai korang pun dah tak tahu mana 1 code yang perlu di edit / di tukar for your info ..

tapi , ada jugak template yang senang di edit macam Pyzam.com , btemplates.com , and template yang simple .. yang saya tau tuh je lah yang simple and senang nak di edit ..
yang complicated tuh , korang boleh guna if korang dah tahu mana satu code dia ..

kalau nak senang and tak nak terlalu rumit , korang just tukar background and try edit secara manual mengikut citarasa korang sendiri .. itu lebih selamat kan ? korang pun akan berpuas hati and tak ada lah korang asyik nak padam blog jea kan ? #macam saya letew , ahaks xD

ada yang tanya ---> "macam mana nak tukar background?" , "dah tukar tuh nak buat apa?"

first of all , korang perlu tau apa yang korang nak tukar .. kalau korang tak tahu korang nak blog korang macam mana , susah lah kalau macam tuh kan ? so , perkara penting tukar background .. lepas tukar background , korang cari lah apa yang patut korang edit , and remove apa yang korang tak nak ..

first time buat blog , widget berlambak dalam blog kan ? so , korang delete lah yang mana korang tak nak .. tapi , widget yang paling penting ada dekat blog korang masa first time buat adalah "followers" .. benda tuh penting sangat kalau korang nak senang dapat followers .. kalau tak , blogwalking susah nak cari button follow .. 

saya tak tahu lah  sama ada benda neyh dapat membantu korang yang baru buat blog tuh .. kalau ada yang kurang , please LEAVE your COMMENT keyh :) nanti saya akan tambah apa yang patut :)


Lot Of Love ,
Atyn PhotoLover


THANKS SUDI MEMBACA ^.^

0 00 orang nak cakap:

This blog since September 2011. ©Copyrighted by Atyn Photolover. Please do not copycate this oke !