TUTORIAL TIPS LIRIK LAGU
ღ | ATYN PHOTOLOVER | ღ: erti sebuah CINTA

erti sebuah CINTA

 
 

hye pembaca blog Atyn ..o^____^o.. 
hari ni saya nak story pasal CINTA , mungkin ada yang dah tahu pasal benda ni .. tapi saya nak share jugak lah ..



dekat suatu pulau kecil , ada CINTA , KEKAYAAN , KECANTIKAN , KESEDIHAN , KEGEMBIRAAN dan sebagainya .. pada mulanya mereka hidup saling melengkapi ..

Pada suatu hari , datang badai menghepas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik semakin tinggi dan akan menenggelamkan pulau itu .. semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri ..

CINTA kebingungan sebab dia tak dapat berenang dan tak ada perahu sendiri .. CINTA berdiri di tepi pantai dan cuba mencari pertolongan .. sementara itu , air semakin naik membasahi kaki CINTA .. tak lama lepas itu , CINTA melihat KEKAYAAN lalu berkata :

"KEKAYAAN ! KEKAYAAN ! tolong aku !"

lalu KEKAYAAN menjawab :

"perahuku telah penuh dengan harta bendaku .. aku tak dapat membawamu .. lagipun , nanti perahuku tenggelam pula .. tambahan pula , sudah tidak ada tempat untukmu dalam perahuku ini ,"

KEKAYAAN cepat-cepat beredar dari situ .. CINTA sedih sekali , namun kemudiannya dilihatnya KEGEMBIRAAN lalu dengan perahunya .. lalu CINTA meminta pertolongan :

"KEGEMBIRAAN ! tolong aku !"

namun , KEGEMBIRAAN terlalu gembira kerana menemukan perahu sehingga tidak mendengar teriakan CINTA .. air makin naik hampir sampai ke pinggang .. tidak lama kemudian , KECANTIKAN pula lalu .. CINTA terus menjerit meminta pertolongan :

"KECANTIKAN ! tolong aku !"

tetapi , jawapan KECANTIKAN mengecewakan CINTA lagi :

"CINTA , kamu basah dan kotor .. aku tak boleh membawamu ikut bersama .. nanti kamu mengotori perahuku yang indah ini ,"

hati CINTA terluka sangat , dia tidak boleh menahan air mata , lalu mengis teresak-esak .. lalu dia bermonolog di dalam hati "apa salahku , mengapa semua orang melupakan aku ?" 
tiba-tiba KESEDIHAN lalu , CINTA pun menjerit meminta pertolongan :

"oh KESEDIHAN , bawalah aku bersamamu ,"

KESEDIHAN menjawab :

"maaf CINTA , aku sedang sedih dan aku ingin bersendirian ,"

CINTA putus asa .. ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya .. CINTA terus berharap kalau dirinya dapat diselamatkan .. lalu dia berdoa "oh Tuhan tolonglah aku , apa jadinya dunia ini tanpa aku , tanpa CINTA ?"

dalam suasana yang amat sedih dan kritis itu , CINTA terdengar satu suara "CINTA ! mari cepat naik ke perahuku !" CINTA menoleh ke arah suara itu lalu cepat-cepat dia menaiki perahu itu .. setibanya di pulau yang terdekat , orang itu menurunkan CINTA dan segera pergi .. pada saat itu barulah CINTA sedar bahawa dia sama sekali tidak mengetahui siapa yang menyelamatkan dia .. CINTA bertanya kepada seorang tua yang menetap di pulau itu , siapa sebenarnya orang yang menyelamatkan dia itu .. lalu orang tua itu berkata
"itulah WAKTU ,"
CINTA hairan , "mengapa dia mahu menolongku ? sedangkan aku tidak mengenalinya bahkan kawan rapatku enggan menolonggu ," 

lalu orang tua itu balas :
"kerana hanya WAKTU yang tahu berapa nilainya sebuah CINTA ,"





Lot Of Love ,
Atyn PhotoLover


THANKS SUDI MEMBACA ^.^

This blog since September 2011. ©Copyrighted by Atyn Photolover. Please do not copycate this oke !